Vid en flytt ställs det alltid krav på att säljaren eller hyresgäst ska genomföra en flyttstädning innan man lämnar bostaden. När man bor i en hyresrätt finns det oftast en sektion i avtalet som talar om för dig vilka kriterier du ska nå för en godkänd flyttstädning. Detsamma gäller för bostadsrätt, där ska man även ha en godkänd städning inför sälj.
Vårt professionella Team är skickliga och nogranna, de är mån om att flyttstädningen ska nå kriterierna för ett godkännande. När du lämnar bort flyttstädningen till oss på Steg Logistic ska du känna dig trygg och säker med vad vi kan leverera. Din köpare eller hyresvärd kommer bli mycket nöjd med vårt utförande och du kan nu lägga ner all din fokus på din nya bostad.
Det finns olika uppfattningar om vad som ska ingå i en flyttstädning. Vi utför städning enligt Mäklarsamfundets städbeskrivning. Det kan vara bra att veta följande, du kan alltid boka dem som extra tjänster.
Eftersom att flyttstädning sker efter utflyttning så finns det en del saker man bör tänka på som kund. Inför utförande av tjänst finns det en checklista nedanför som du kan gå igenom för att säkerställa att din bostad är redo för flyttstädning.
Det är viktigt för oss att du är nogrann med att gå igenom checklistan så att vi kan utföra ett smidigt och effektivt arbete. Det är enbart några punkter som ska kontrolleras och är till för ett effektivisera ett samarbete mellan kund och personal.