Boka nu

Företagsflytt

Intresseanmälan

För företag

Att flytta till en ny lokal kan kännas stressigt, det finns minst sagt mycket att tänka på när man genomgår en företagsflytt. Förutom de stora förändringar, som ny lokal och ny arbetsmiljö, så ska allting flyttas, från skrivare och kontorsmöbler till minsta gem. Företagsflytten bör organiseras och ske så pass smidigt, säkert och snabbt att arbetskvaliteten inte påverkas och verksamheten inte behöver stängas ner under några längre period.

Hur fungerar Steg Logistics företagsflytt?

Att utföra företagsflytt är oftast mer komplicerade än vanliga flyttar, därför har vi skapat rutiner för att säkerställa att hela flyttprocessen ska ske på ett smidigt och säkert sätt. Här kan ni läsa lite om hur vi hanterar en företagsflytt

Med vår organiserad verksamhet, nya teknologi och utbildad team kan vi erbjuda er smidiga, säkra och snabba lösningar för er företagsflytt och låta er fokusera på ert arbete istället. Oavsett företagets storlek, från stora till små, kan vi planera hela processen åt er.

Steg 1

Första steget är att ni kontaktar oss för att efterfråga en offert som vi presenterar för er. Vi samlar ihop lite information som adresser, antal kvm och antal våningar för att kunna uppskatta tiden och en ungefärlig kostnad på eran flytt.

Steg 2

Vi bokar in ett besök hos er för att få en logistiks bild av lokalen och allt som ska flyttas. Vi diskuterar era önskemål för att kunna erbjuda den bästa upplevelsen.

Steg 3

Steg Logistic ordnar ett möte med våran personal där vi går igenom hela processen och organiserar in i det med minsta detalj. Detta för att förhindra att några oväntade händelser skulle inträffa inom projektramen.

Steg 4

Vi informerar er om våran lösning och presenterar en offert med ett fast pris som passar era behov.

Steg 5

Vår personal tar fram ett schema som de ska följa och utför arbetet smidigt och säkert medan ni tar hand om er verksamhet.

Det bästa med Steg Logistic

Varför ska du välja just oss?

Ute efter bekvämlighet och högklassig service? Då ska du vända dig till Steg Logistic. Vi erbjuder noggrann och professionell flytt och självfallet inkluderar vi kvalitetsgaranti.

Utbildad personal

Professionell och erfaren personal med god fysik som har rätt utbildning för hantering av den utrustning som används. Personalen arbetar smidigt och effektivt för en bättre upplevelse.

Miljövänliga

Vi står inför utmaning där vi måste anpassa oss efter de nya förhållanden, framförallt minska vår klimatpåverkan. Vi utvecklar och följer alltid nya tekniker som orsakar mindre koldioxid utsläpp. Vi använder oss av bara miljövänliga produkter.

Kvalitetsgaranti

Steg Logistics huvudfokus är din nöjdhet. Vi vill alltid erbjuda dig en högklassig service, därför har vi alltid kvalitetsgaranti efter varje utförd tjänst.

Ansvarsförsäkring

Vi erbjuder första klass försäkring utav ett totalt försäkringsbelopp på 2 580 000 SEK, skulle en olycka vara framme så står vi för de skador som orsakat under tjänstens utförings process.

Kvalitetsgaranti

Vi gör alltså vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg och nöjd med våra tjänster.
Eftersom kvaliteten är så viktigt för oss har vi en kvalitetsgaranti på alla våra flyttstädningar.I samband med varje flyttstäd, utföras en besiktning tillsammans med dig efter städningen.
För att du som kund ska känna dig tryggare med våra tjänster har vi alltid 7 dagar garanti efter städdagen. Skulle det vara något som inte är väl utfört eller om andra klagomål finns kan du då återkalla städpersonalen hem till dig igen. Det viktigaste vi satsar på i vårt jobb är kundnöjdheten

  • Marica Hagel

    "Killarna jag hyrde för flytten var superba, hade en väldigt jobbig flytt med massa trappor, men dom kämpade på in i det sista. Toppennöjd med arbetet dom utförde. Om jag behöver flytthjälp igen är det dit jag vänder mig en först! "